ePrivacy and GPDR Cookie Consent by TermsFeed Generator
kompletní informace k soustředění:
  • program
  • odjezd autama z Luhačovic-nádraží je  ve čtvrtek 28.3.2013 ve 12,00 hodin. Auta berou: LIBE, Vítek, Pepoš, Pitrýs a Radek. Jedno auto pojede přes Zlín, kde bereme Vegana a Bětku Nešporovou, případně i Kláru Končákovou (ozve se). Vítek může klidně jet z Brodu a jenom ve třech.
  • sraz je na hotelu Riviéra v Jedovnici asi ve 13,30 - 13,45 hodin. Následuje ubytování (2-3 lůžkové pokoje),  stavitelé odchází do lesa postavit 1.trénink - middle a ostatní cca v 15,00 h vyjíždí na tento trénink. Spíme na postelích, máme plnou penzi od čtvrteční večerě do nedělního oběda.
  • doplácet si budeme na místě na jídlo, tedy 200,- Kč na osobu a den. Ti, co tam budou celý pobyt platí tedy 600 Kč.
  • s sebou si vemte čipy, všechny tréninky na ně poběžíme. No a vemte si dostatek jak běhacího, tak chodícího teplého oblečení. Jaro se nějak opozdilo, v okolí Jedovnice je i nějaký sníh v lesích. Trénujeme dvakrát denně, tak ať máte dostatek suchých věcí.
  • další info u Libeho

       foto zde

Výsledky, mapy:

Zhodnocení:

Absolvovali jsme celkem 6 tréninků v náročných sněhových podmínkách (nedělní middle už byl opravdu extrém). Několik fází jsem pozoroval některé mladé v akci a myslím, že by bylo dobré si uvědomit několik věcí:

  • každý trénink měl více či méně odlišný význam (stručně popsáno v programu), propříště se více zamyslete nad účelem dané fáze - být informovaný o smyslu tréninku a pak se na to v lese zaměřit... v opačném případě trénink ztrácí efekt
  • stopování ve sněhu - sami jste poznali, že ne vždy se vyplatí slepě sledovat stopy, stejně jako tichošlápkovat doběhnutého soupeře. Zaměřte se pouze na vlastní výkon a oprostěte se od vnějších rušivých vlivů, jinak budou dobré výsledky při závodě do jisté míry dílem náhody.
  • práce s buzolou - několik tréninků ukázalo, že tuto techniku nemáme dostatečně zažitou. Význam správně zorientované mapy snad každý zná, přesto jste mnohdy odbíhali špatným směrem, držení rovné stopy pod čarou dělalo taky problémy... Doporučuji se na to v tréninku víc zaměřit.
  • dohledávky - v několika případech jsem zaznamenal absolutní nepřipravenost. Když jste tušili, že se nacházíte poblíž kontroly, tak jste začali hledat, aniž byste se podívali do mapy. Z toho pak mnohdy pramenilo zmatené pobíhání a ztráta kontaktu s mapou... Propříště si DOPŘEDU stanovte jasný plán, který vás bezpečně dovede ke kontrole (takže během postupu už jen kontrolujete situaci a míjíte předem určené body). V oblasti poblíž kolečka se snažte dohledat kontrolu podle vztahu k okolním objektům. Nehledáte lampion, ale objekty, které vás k němu dovedou.
  • být připraven na vše... Chápu, že nikdo nevyhledává česání mladých bukových náletů. Dnes se ale orienťák posunul do jiné dimenze a dobře zmapované zelené oblasti jsou mnohem častějším prostředím pro kontroly při závodě než dřív. Totéž platí i pro nepříznivé povětrnostní podmínky... závody se absolvují v jakémkoliv počasí a na to si musíme zvyknout. Neregulérní trénink je něco jiného než neregulérní závod - proto se program příliš neměnil. Tak doufám, že si někdo užil i nedělní turistiku v zeleném middlu.